Partnerek

Kis károsanyag-kibocsátású kétütemű technológia: a TLDI®

 

Kevesebb üzemanyag + kevesebb olaj + kevesebb káros anyag = TLDI®

Közvetlen befecskendezés

 

A TLDI® (kétütemű alacsony nyomású közvetlen befecskendezés) egy hatékony közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer, amely a hagyományos karburátoros kétütemű csónakmotorhoz képest csökkenti a károsanyag-kibocsátást, miközben jelentősen növeli az üzemanyag és az olaj arányos keverését. A TLDI® csónakmotor olyan csendes és alacsony fogyasztású, mint egy négyütemű csónakmotor, de ereje megegyezik a kétütemű csónakmotorokéval.

Miért van szükség befecskendezésre a kétütemű csónakmotornál?

1998-ban az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) új szabályozást bocsátott ki az Egyesült Államokban. Az előírások célja, hogy csökkentse a csónakmotorok szennyezőanyag-kibocsátását. Az EPA 2006 előírása minden csónakmotorgyártó cég modelljeire vonatkozik, legyen az négy- vagy kétütemű csónakmotor. A TLDI® technológiával ellátott valamennyi motor eléri vagy meghaladja az EPA 2006 követelményeit. A Tohatsu AX sorozatszámra végződő modelljei vagy az újabb CARB 3-STAR is megfelel minden környezetvédelmi emissziós előírásnak.

Mi az az alacsony nyomású közvetlen befecskendezés (TLDI®), és miben különbözik a nagy nyomású közvetlen befecskendezéstől?

Befecskendező

A magas nyomású rendszer a befecskendezőn keresztül egyenesen bekényszeríti az üzemanyagot a hengerbe, akár 1000 PSI nyomáson is. A magas nyomású rendszer nem kever levegőt vagy csak kevés levegőt kever az üzemanyaghoz, így az üzemanyagcseppek sokkal nagyobb méretűek lesznek és nem égnek el hiánytalanul. Ezért a magas nyomású rendszer okozhat nagyobb üzemanyag fogyasztást, valamint nagyobb terhelést a csónakmotor alkatrészei számára. Az alacsony nyomású rendszer (TLDI®) arányosan keveri az üzemanyagot és a levegőt, nagyon alacsony, akár 80 PSI nyomáson, ezért az üzemanyagcseppek mikroszkopikus, 10 mikronnál is kisebb méretűek is lehetnek. Ezáltal éri el a TLDI® rendszer, hogy az égés teljes, a károsanyag-kibocsátás pedig alacsony legyen.

Milyen előnyei vannak a TLDI® kétütemű csónakmotornak?

Amellett, hogy a Tohatsu kétütemű TLDI® motoroknak drasztikusan csökkent a károsanyag-kibocsátása, jelentősen csökkent üzemanyag fogyasztásuk is. Ezen túlmenően a TLDI® csónakmotorok más kétütemű karburátoros csónakmotorokkal szemben is számos előnyt kínálnak:

• gyorsan indulnak − kedvezőtlen időjárási körülmények között is;

• a felhasználó állíthatja az alapjáratot, az elektronikusan vezérelt gázadással akár trollingozási sebesség is megoldható;

• sima, egyenletes alapjárat, amely lényegesen kevesebb rezgést, rázkódást eredményez;

• csendes és gyakorlatilag füstmentes működés kellemes hajózáshoz; 

• nincs szükség előre kevert üzemanyag mixre.

TLDI: ECU elektronikus rendszer

A TLDI® technológia ECU elektronikus rendszere elektronikusan ellenőrzi a csónakmotor teljesítményét, és biztosítja az adott fordulathoz szükséges pontos mennyiségű olajat, ami a többi kétütemű karburátoros csónakmotorhoz képest akár 30%-kal csökkenti az olajfogyasztást, valamint a kipufogófüstöt.

Milyen előnyei vannak a TLDI® motoroknak a négyütemű motorokkal szemben?

A két ütem legnagyobb előnye a súlyban jelentkezik: a kétütemű csónakmotorok jelentősebben könnyebbek négyütemű társaiknál, mivel a négyütemű csónakmotorokban sokkal több alkatrész található. És minél nehezebb egy hajó, annál kisebb teljesítményre, sebességre képes.

Miért nem használ TLDI® technológiát minden kétütemű modell?   

A TLDI® technológia előnyei csak a nagyobb teljesítményű motoroknál jelentkeznek. Nagy teljesítményű csónakmotorok esetében jelenik meg a tényezőként a súlykülönbség, ezeknél már érezhető a jobb gyorsulás, ami kis teljesítményű motoroknál észrevehetetlen vagy csak minimális különbséget tesz ki. A másik fő ok, hogy a TLDI® technológia ECU elektronikus rendszere és az elektronikus üzemanyag szivattyú kis motorokba nem építhető be. Ezeket a rendszereket külső akkumulátor működteti és ez nem minden csónakmotorra köthető.

Tohatsu TLDI

Mennyire jó a fogyasztása egy TLDI® csónakmotornak?

A TLDI® rendszer sokkal kedvezőbben fogyaszt, mint más kétütemű rendszerek. Fogyasztásban felveszi a versenyt a négyütemű csónakmotorok fogyasztásával.

Milyen olajra van szükségem a TLDI® csónakmotorok használatánál?

A TLDI rendszerű csónakmotorok a kétütemű csónakmotoroknál szokásos TC-W3 speciális olajat használják üzemanyagrendszerükben. Fontos, hogy az olaj félig vagy teljesen szintetikus legyen. A hagyományos ásványi olaj TLDI® rendszerben való használata nem ajánlott.

Szükséges-e speciális karbantartás a TLDI® csónakmotoroknál?

 

Az előírt karbantartások ugyanazok, mint a többi csónakmotor esetében. A Tohatsu azonban a biztonságos működés érdekében javasolja a vízkerék (impeller) évenkénti cseréjét, továbbá a kompresszor hajtószíj, valamint a lég- és üzemanyagszűrő 2 évente vagy 200 üzemóránként történő cseréjét.

Miért vegyek Tohatsu TLDI® csónakmotort?

A TLDI® rendszer a külső csónakmotorokkal szembeni valamennyi elvárásunkat teljesíti. Kimagasló teljesítményt nyújt, miközben kivételes az üzemanyag- és olaj megtakarítása. A TLDI® csónakmotorok működése rendkívül környezetbarát, káros anyag kibocsátásuk megfelel a legszigorúbb EPA-előírásoknak is. Egyenletes járást biztosít mind nagy gyorsulásnál, mind alapjáraton, 700-as fordulatszámon is. A fejlesztések során kialakított speciális légbeömlő jelentősen csendesebb működést eredményez.

 A TLDI® rendszer elnyerte a Motorboating magazin Editors’ Choice Award díját.

Katalógusunkban megtalálható TLDI motorokért kattintson ide